Zastosowanie peptydu natriuretycznego typu B w ocenie i leczeniu ostrej duszności

Stężenie peptydu natriuretycznego typu B jest wyższe u pacjentów z zastoinową niewydolnością serca niż u pacjentów z dusznością z innych przyczyn. Metody
Przeprowadziliśmy prospektywne, randomizowane, kontrolowane badanie 452 pacjentów, którzy zgłosili się do oddziału ratunkowego z ostrą dusznością: 225 pacjentów zostało losowo przydzielonych do strategii diagnostycznej obejmującej pomiar poziomów peptydu natriuretycznego typu B z użyciem szybkiego testu przyłóżkowego, a 227 zostało ocenionych w standardowy sposób. Czas zakończenia leczenia i całkowity koszt leczenia były głównymi punktami końcowymi.
Wyniki
Podstawowe cechy demograficzne i kliniczne były dobrze dopasowane do obu grup. Zastosowanie peptydów natriuretycznych typu B zmniejszyło potrzebę hospitalizacji i intensywnej opieki; 75 procent pacjentów z grupy peptydów natriuretycznych typu B było hospitalizowanych, w porównaniu z 85 procentami pacjentów w grupie kontrolnej (p = 0,008), a 15 procent pacjentów z grupy peptydów natriuretycznych typu B wymagało intensywnej opieki, ponieważ w porównaniu z 24% osób w grupie kontrolnej (p = 0,01). Mediana czasu do wyładowania wyniosła 8,0 dni w grupie peptydów natriuretycznych typu B i 11,0 dni w grupie kontrolnej (p = 0,001). Średni całkowity koszt leczenia wyniósł 5.410 USD (95-procentowy przedział ufności, 4,516-6 304 USD) w grupie peptydów natriuretycznych typu B, w porównaniu z 7 264 USD (95-procentowy przedział ufności, 6,301 USD do 8,227 USD) w grupie kontrolnej (p = 0,006) . Odpowiednie 30-dniowe wskaźniki umieralności wynosiły 10% i 12% (P = 0,45).
Wnioski
W połączeniu z innymi informacjami klinicznymi szybkie pomiary peptydu natriuretycznego typu B w oddziale ratunkowym poprawiły ocenę i leczenie pacjentów z ostrą dusznością, a tym samym skróciły czas do wypisu i całkowity koszt leczenia.
Wprowadzenie
Niewydolność serca jest poważnym problemem zdrowotnym. Obecnie ponad 15 milionów pacjentów cierpi na niewydolność serca w Ameryce Północnej i Europie, z prawie 1,5 milionami nowych przypadków rocznie.1-5 Niewydolność serca jest najczęstszą przyczyną hospitalizacji wśród osób w wieku powyżej 65 lat, a te hospitalizacje są ważna część ogromnych kosztów choroby. W ciągu ostatniego dziesięciolecia wskaźnik hospitalizacji z powodu niewydolności serca wzrósł o 159 procent.3 Szacuje się, że w Stanach Zjednoczonych w 2001 r. Bezpośredni koszt opieki nad pacjentami z niewydolnością serca przekroczył 24 miliardy dolarów. skuteczne zarządzanie ma ogromne znaczenie. Jednak szybkie i dokładne różnicowanie niewydolności serca od innych przyczyn duszności pozostaje wyzwaniem klinicznym, szczególnie w oddziale ratunkowym.4-10 Po ocenie objawów pacjenta, przeprowadzeniu badania fizykalnego, wykonaniu elektrokardiografii i radiografii klatki piersiowej, klinicysta często pozostawia się z dużą niepewnością diagnostyczną, co skutkuje błędną diagnozą i opóźnia rozpoczęcie właściwej terapii. [7] Ponadto błędna diagnoza niewydolności serca powoduje zachorowalność i wydłuża czas leczenia oraz koszty leczenia, ponieważ stosowanie leczenia strategia dotycząca innych schorzeń, takich jak przewlekła obturacyjna choroba płuc, może być niebezpieczna dla pacjentów z niewydolnością serca i odwrotnie.
Badania obserwacyjne sugerują, że przy stosowaniu w połączeniu z innymi informacjami klinicznymi poziomy peptydu natriuretycznego typu B mogą być użyteczne w ustalaniu lub wykluczaniu diagnozy niewydolności serca u pacjentów z ostrą dusznością.6,7,10-14 B-type peptyd natriuretyczny jest 32-aminokwasowym polipeptydem wydzielanym przez komory serca w odpowiedzi na wzrost objętości komory i przeciążenie ciśnieniem.15-17 Poziom peptydu natriuretycznego typu B jest podwyższony u pacjentów z dysfunkcją lewej komory, a poziomy korelują z zarówno nasilenie objawów, jak i rokowanie.3,6,7,9-19 Jednak wpływ kliniczny tego testu diagnostycznego na ocenę i leczenie, wynik leczenia i koszty leczenia pacjentów z dusznością jest nieznany
[hasła pokrewne: ambrisentan, bikalutamid, alemtuzumab ]
[przypisy: benfotiamina, chloramfenikol, Upadłość transgraniczna ]
[więcej w: ekspandowany co to znaczy, wena oława, białe grudki w gardle ]