Zastosowanie peptydu natriuretycznego typu B w ocenie i leczeniu ostrej duszności ad 5

Dwudziestu jeden pacjentów (9 procent) w grupie kontrolnej zmarło w szpitalu, w porównaniu z 13 pacjentami z grupy peptydów natriuretycznych typu B (6 procent, P = 0,19). Niewydolność serca była ostateczną diagnozą wyładowania u 45 procent pacjentów z grupy peptydów natriuretycznych typu B i 51 procent pacjentów w grupie kontrolnej (P = 0,2). Zaostrzenie obturacyjnej choroby płuc było częściej przyczyną ostrej duszności w grupie peptydów natriuretycznych typu B niż w grupie kontrolnej (23 procent vs. 11 procent, P = 0,001). Lekarz prowadzący wskazał, że dwie przyczyny przyczyniły się do ostrej duszności u 11 pacjentów (5 procent) w grupie peptydów natriuretycznych typu B oraz u 10 pacjentów (4 procent) w grupie kontrolnej (p = 0,81).
Kliniczne 30-dniowe dane kontrolne były dostępne dla wszystkich pacjentów. Wskaźniki readmisji i umieralności w ciągu 30 dni po wypisaniu były podobnie niskie w obu grupach (tabela 2). 30-dniowa śmiertelność wynosiła 10% w grupie peptydu natriuretycznego typu B i 12% w grupie kontrolnej. Wśród pacjentów, którzy początkowo nie byli dopuszczeni, częstość wtórnego przyjęcia wynosiła 5% w grupie peptydów natriuretycznych typu B (3 z 56 pacjentów) i 9% w grupie kontrolnej (3 z 34 pacjentów, P = 0,67), a Śmiertelność 30-dniowa wynosiła 4 procent (2 zgony) i 3 procent (1 śmierć) (P = 1,00).
Dyskusja
W tej randomizowanej, kontrolowanej próbie zbadano wpływ pomiaru poziomów peptydu natriuretycznego typu B w diagnostyce awaryjnej pacjentów z ostrą dusznością. Zastosowanie poziomów peptydu natriuretycznego typu B w połączeniu z innymi informacjami klinicznymi skróciło czas do rozpoczęcia najbardziej odpowiedniej terapii, potrzeby hospitalizacji i intensywnej terapii, czasu do zakończenia leczenia oraz całkowitego kosztu leczenia. Biorąc pod uwagę zachorowalność związaną z ostrą dusznością i kosztami związanymi z niewydolnością serca, przewlekłą obturacyjną chorobą płuc i innymi zaburzeniami, które powodują duszność, 1-5,8,9,14 testowanie peptydu natriuretycznego typu B prawdopodobnie będzie miało leczenie pacjentów z ostrą dusznością. Średni całkowity koszt leczenia w tym badaniu był podobny do wydatków w Stanach Zjednoczonych. W 1997 r. Wydano 5,501 USD na każdą diagnozę niewydolności serca w szpitalu
Test peptydu natriuretycznego typu B obniżył całkowity koszt leczenia o 26 procent. To odkrycie jest poparte retrospektywną analizą opłacalności stosowania poziomów peptydu natriuretycznego typu B w badaniach przesiewowych w kierunku dysfunkcji skurczowej lewej komory w populacji ogólnej, która również wykazała 26-procentowy spadek kosztów.23
Nasze odkrycia poszerzają wnioski z badań obserwacyjnych, w których wykorzystanie pomiaru poziomu peptydów natriuretycznych typu B zostało zwalidowane przez porównanie z retrospektywnie orzeczoną diagnozą niewydolności serca przez niezależnych kardiologów.3,6,7,9-14 W największym z tych badań – Oddychanie, które nie jest odpowiednim badaniem wielonarodowym – Poziomy peptydu natriuretycznego typu B były same w sobie dokładniejsze niż jakiekolwiek historyczne lub fizyczne odkrycie lub wartość laboratoryjna w rozpoznawaniu niewydolności serca jako przyczyny duszności.
[przypisy: Mimośród, ambroksol, bupropion ]
[więcej w: nutraceutyki, mechanizm zwrotniczy, wiercenie w żelbecie ]
[więcej w: limitki, stomatologia na księżym młynie, naclof ]