Wszczepialne kardiowertery-defibrylatory i komplikacje

W artykule przeglądowym na temat wszczepialnych defibrylatorów kardiowertera autorstwa DiMarco (wydanie z 6 listopada), szczegółowo omówiono wskazania i badania kliniczne. Jednak w sekcji dotyczącej komplikacji nie wspomniano o dezaktywacji wszczepialnego kardiowertera-defibrylatora jako rozwiązania niepożądanych wstrząsów (odpowiednich lub niewłaściwych). Ponieważ jest etycznie i prawnie dopuszczalna, aby pacjent prosił o wycofanie jakiegokolwiek leczenia medycznego, 2,3 problem ten powinien zostać omówiony w artykule przeglądowym na temat wszczepialnego kardiowertera-defibrylatora. Pacjenci z wszczepialnymi kardiowerterami-defibrylatorami mogą stwierdzić, że ich jakość życia zmniejszyła się4,5, a zatem może nie uzyskać dalszej interwencji z takiego urządzenia.
Jeśli lekarze nie są wykształceni w zakresie etyki i dopuszczalności dezaktywacji, pacjent może nadal otrzymywać niechcianą interwencję medyczną. Ponieważ coraz więcej osób otrzymuje tę potencjalnie ratującą życie terapię, musimy prowadzić otwarte dyskusje z naszymi pacjentami na temat sytuacji, w których implantowany defibrylator kardiowertera może naruszać wartości i cele pacjenta związane z opieką. Proces ten można rozpocząć od odpowiedniego wykształcenia lekarzy w zakresie etyki wstrzymywania i wycofywania terapii medycznej.
Christian T. Sinclair, MD
Hospicjum i Opieka Paliatywna, Winston-Salem, NC 27103
chrześcijański. [email protected] org
5 Referencje1. DiMarco JP. Wszczepialne kardiowertery-defibrylatory. N Engl J Med 2003; 349: 1836-1847
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. American College of Physicians. Podręcznik dotyczący etyki: czwarta edycja. Ann Intern Med 1998; 128: 576-594
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Mueller PS, Hook CC, Hayes DL. Analiza etyczna wycofania stymulatora lub wszczepialnego wsparcia kardiowertera-defibrylatora na koniec życia. Mayo Clin Proc 2003; 78: 959-963
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Schron EB, Exner DV, Yao Q, i in. Jakość życia w badaniu antyarytmicznym kontra wszczepialny defibrylator: wpływ terapii i wpływ objawów niepożądanych i szoków defibrylacyjnych. Circulation 2002; 105: 589-594
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Irvine J, Dorian P, Baker B i in. Jakość życia w kanadyjskim badaniu wszczepiania defibrylatorów (CIDS). Am Heart J 2002; 144: 282-289
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
W znakomitym przeglądzie DiMarco wszczepianych defibrylatorów kardio-kardiowerterapeutycznych, bezpieczne postępowanie okołooperacyjne w przypadku pacjenta z implantowanym kardiowerterem-defibrylatorem, który jest słabo poznany w środowisku medycznym, nie było omawiane szczegółowo. Elektrokamery i inne urządzenia używane na sali operacyjnej mogą niekorzystnie wpływać na wszczepialny kardiowerter-defibrylator.1,2
American College of Cardiology (ACC) poruszył kwestię opieki okołooperacyjnej u pacjentów z wszczepialnymi kardiowerterami-defibrylatorami, którzy przechodzą operację bezkardiochirurgiczną. 3 Przedoperacyjnie wszczepiany kardiowerter-defibrylator powinien być wszechstronnie oceniony. Opcja tachykardia-terapia powinna być wyłączona przez programowanie bezpośrednio przed operacją, a urządzenie powinno być ponownie zaatakowane, z przywróceniem terapii na tachykardię, natychmiast po operacji Każde źródło interferencji elektromagnetycznej może spowodować błędne rozpoznanie częstoskurczu komorowego lub fibrylacji wszczepianej kardiowertera-defibrylatora4, co doprowadzi do nieodpowiedniej terapii elektrycznej i możliwej szkody dla pacjenta.4
Chcemy podkreślić, że ACC wydał wytyczne dotyczące opieki okołooperacyjnej pacjentów z wszczepialnymi defibrylatorami kardiowerterowymi i mamy nadzieję edukować jak najwięcej opiekunów okołooperacyjnych o istnieniu tych wytycznych.
Jesse H. Marymount, III, MD
Evanston Northwestern Healthcare, Evanston, IL 60201
Marc A. Rozner, Ph.D., MD
University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston, TX 77030
[email protected] org
4 Referencje1. Philbin DM, Marieb MA, Aithal KH, Schoenfeld MH. Niewłaściwe wstrząsy dostarczane przez ICD w wyniku wykrytych potencjałów przezskórnej elektronicznej jednostki stymulacji nerwów. Pacing Clin Electrophysiol 1998; 21: 2010-2011
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Casavant D, Haffajee C, Stevens S, Pacetti P. Aborted wszczepiany defibrylator kardiowertera podczas elektrochirurgii twarzy. Pacing Clin Electrophysiol 1998; 21: 1325-1326
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Eagle KA, Berger PB, Calkins H, i in. Aktualizacja wytycznych ACC / AHA dotyczących okołooperacyjnej oceny sercowo-naczyniowej w przypadku operacji pozasercowych. Bethesda, Md .: American College of Cardiology, 2002. (Dostęp do 22 stycznia 2004 r., Http://www.acc.org/clinical/guidelines/perio/update/periupdate_index.htm.)
Google Scholar
4. Hasdemir C, Shah N, Rao AP i in. Analiza poziomów troponiny I po spontanicznych wszczepialnych defibrylatorach defibrylacyjnych. J Cardiovasc Electrophysiol 2002; 13: 144-150
Odpowiedź
Autor odpowiada: Listy od dr. Marymount i Rozner oraz dr Sinclair podkreślają dwa aspekty terapii wszczepialno-defibrylacyjnej, o których wspominałem krótko w moim artykule przeglądowym. Oba ich listy, choć odnoszą się do kwestii zarządzania technicznego, a drugie do kwestii etycznych, podkreślają, że wszyscy lekarze, a nie tylko elektrofizjolodzy i kardiolodzy, muszą mieć podstawową znajomość tych urządzeń.
Na University of Virginia, moi koledzy i ja prowadzimy sesje treningowe dotyczące urządzeń kardiologicznych dla klinicystów w naszych salach operacyjnych, gabinetach zabiegowych i oddziałach intensywnej terapii. Dostępny jest zespół lekarzy specjalistów pielęgniarskich wspieranych przez kardiologów i elektrofizjologów oraz lekarzy prowadzących. Kiedy nasi pacjenci są widziani w szpitalach, które nie mają wymaganej wiedzy na miejscu, przedstawiciele producentów urządzeń mogą zostać wezwani do udzielenia pomocy. Świadczenie tej usługi, która ma kluczowe znaczenie dla długoterminowej opieki nad pacjentami, jest wbudowane w koszt urządzenia przez większość, ale nie wszystkich, producentów wszczepialnych kardiowerterów-defibrylatorów. Zachęcam wszystkie szpitale do ustanowienia konkretnych protokołów opieki nad swoimi pacjentami za pomocą defibrylatorów.
Komentarze dr Sinclaira są również ważne. U pacjentów, którzy otrzymują defibrylatory w całkowicie odpowiednich wskazaniach, mogą rozwinąć się późne choroby, podczas których aktywna terapia defibrylatora nie byłaby pożądana. Chociaż śmierć w tych okolicznościach jest często związana z asystolią, która nie reaguje na stymulację lub dysocjację elektromechaniczną, mogą również wystąpić komorowe tachya
[więcej w: bupropion, dienogest, belimumab ]
[patrz też: nutraceutyki, mechanizm zwrotniczy, wiercenie w żelbecie ]
[hasła pokrewne: limitki, stomatologia na księżym młynie, naclof ]