Upośledzona funkcja przywspółczulności zwiększa podatność na nieswoiste zapalenie jelit w mysim modelu depresji cd

Stężenia TNF-a, IL-1 (3 i IL-6 u myszy kontrolnych z zapaleniem okrężnicy wynosiły 33,7. 3,8, 54,2. 8,4 i 67,3. 2,7 pg / mg białka, odpowiednio. Wzrost TNF-a było 1,97. 0,1-krotnie wyższe (P <0,05) w RM w porównaniu z nieleczonymi myszami z zapaleniem okrężnicy DSS i odpowiednie wartości dla IL-1 (3; a IL-6 wynosiło 1,87. 0,16-krotnie (P <0,05) i 2,26. 0,14-krotnie (P <0,05). Aby określić, czy przeciwzapalne cytokiny IL-10 i TGF-a odegrała rolę w tej odpowiedzi, badaliśmy poziomy obu cytokin w tkance okrężnicy. Stężenia IL-10 i TGF-a u myszy kontrolnych z zapaleniem jelita grubego było 6,25. 0,8 i 85,1. 2,8 pg / mg białka, odpowiednio. Jak już wykazano po wototomii (26), nie stwierdzono istotnych różnic w IL-10, ale wzrost TGF-a było 1,6. 0,2-krotnie wyższy w RM w porównaniu z nieleczonymi myszami z zapaleniem okrężnicy DSS (P <0,05). Ryc. 2 Wpływ eksperymentalnego projektu na zapalenie okrężnicy. (A) Skutki leczenia rezerpiną (1 .g / dzień przez 14 dni, ICV-R) w porównaniu do nośnika (ICV-C) w DAI podczas rozwoju indukowanego przez DSS zapalenia okrężnicy u myszy w ciągu 5 dni. Myszy otrzymywały 5% roztwór DSS w wodzie do picia w celu wywołania zapalenia okrężnicy 9 dni po rozpoczęciu leczenia rezerpiną. Rezerpina zwiększyła DAI (n = 12). (B) Wyniki makroskopowe były wyższe w RM (n = 12). (C) Aktywność MPO była wyższa w RM (n = 12). (D) CRP, ostry marker zapalny, mierzono za pomocą testu ELISA. Znaczący wzrost CRP został wykryty w grupie RM w porównaniu z grupą operowaną pozornie (ICV-C) (n = 12). Wartości są pokazane jako średnie. SEM. * P <0,05 w porównaniu z grupą ICV-C. Ryc. 3 Wpływ doświadczalnej depresji na barwienie H & E. (A) Wygląd okrężnicy u myszy niereserpinizowanej przez DSS. (B) Wygląd okrężnicy w RM traktowanym DSS; Leczenie DSS wiązało się z obszarami o większej erozji i z większą infiltracją komórek zapalnych. (C) Leczenie DMI znacznie zmniejszyło infiltrację. (D) Po VXP leczenie DMI nie przyniosło znaczącej poprawy. Obrazy zostały zrobione po 5 dniach wywoływania przez DSS zapalenia okrężnicy na RM (1 .g / dzień przez 14 dni) i myszy nierekrutowanych. Leczenie DMI (15 mg / kg) rozpoczęto 2 dni po rozpoczęciu leczenia rezerpiną (1 .g / d). Barwienie H & E. Oryginalne powiększenie, × 100. Wpływ przewlekłej iniekcji rezerpiny na indukowane DNBS zapalenie jelita grubego. Przewlekłe leczenie rezerpiną zwiększyło nasilenie zapalenia okrężnicy DNBS. Jak pokazano w Tabeli 2, zaobserwowano znaczny wzrost wszystkich parametrów zapalenia, a profil ten był podobny do obserwowanego w przypadku zapalenia okrężnicy wywołanego przez DSS. Tabela 2 Wpływ leczenia rezerpiną i DMI na zapalenie okrężnicy indukowane przez DNBS Rola nerwów przywspółczulnych w zapaleniu okrężnicy w RM. Zapalenie okrężnicy wywołane przez DSS charakteryzowało się łagodnym stanem zapalnym w bliższej części okrężnicy i bardziej wyraźnym zapaleniem w środkowej i dalszej części okrężnicy. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi ustaleniami (20), VXP zwiększyło nasilenie zapalenia okrężnicy u myszy leczonych DSS bez rezerpiny, co było widoczne w całym okrężnicy (dane nie pokazane). Jak zilustrowano na Figurze 4, Ap, zwiększona ostrość zapalenia okrężnicy u myszy VXP w porównaniu z myszami DSS operowanymi pozornie była widoczna w 2,25-krotnym wzroście wyniku uszkodzenia makroskopowego (P <0,05) (Figura 4A), w 7,9-krotny wzrost aktywności MPO (P <0,05) (Figura 4B) i 1,51-krotny wzrost poziomów CRP (P <0,05) (Figura 4C). Jak już pokazano, rezerpina spowodowała znaczny wzrost wszystkich parametrów stanu zapalnego u myszy z zapaleniem okrężnicy wywołanym przez DSS i nie obserwowano dalszego pogorszenia u myszy VXP, które zostały następnie zrekombinowane przed indukcją zapalenia okrężnicy wywołanego przez DSS (Figura 4). Jednak środek parasympatomimetyczny nikotyna, w obecności lub nieobecności VXP, złagodził zapalenie RM z zapaleniem okrężnicy DSS. Było to widoczne we wszystkich parametrach stanu zapalnego, w tym punktacji uszkodzeń makroskopowych (P <0,05) (Figura 4A), aktywności MPO (P <0,05) (Figura 4B), poziomów CRP (P <0,05) (Figura 4C) i IL- 1. (P <0,05) (Figura 4D). Zgięcie zwiększa IL-6 i TNF-a było 0,94. 0,21 i 1,18. 0,26 w porównaniu z myszami nie-VXP z zapaleniem okrężnicy DSS i 0,99. 0,1 i 1,01. 0,2 odpowiednio w porównaniu z grupą VXP z zapaleniem okrężnicy DSS. Zmieniona funkcja przywspółczulności w RM była również odzwierciedlona w stężeniach okrężnicy acetylocholiny, głównego neuroprzekaźnika układu przywspółczulnego. Jak pokazano na Figurze 5, wototomia u myszy kontrolnych bez zapalenia jelita grubego spowodowała 23% spadek stężenia acetylocholiny (P <0,05), co ilustruje udział nerwu błędnego w stężeniu tego neuroprzekaźnika w okrężnicy [patrz też: wena oława, limitki aflofarm, ekspandowany co to znaczy ]