Upośledzona funkcja przywspółczulności zwiększa podatność na nieswoiste zapalenie jelit w mysim modelu depresji ad 6

U myszy MS leczeniu DSS towarzyszyło znaczące obniżenie poziomów acetylocholiny w okrężnicy (P <0,05), a spadek ten był tłumiony przez DMI (P <0,05), jak pokazano w Tabeli 3. Poziom acetylocholiny w traktowanym DMI Myszy MS były podobne do poziomu obserwowanego u myszy z zapaleniem okrężnicy wywołanym przez DSS w USA. W przypadku myszy z DMI poddanych działaniu DMI i myszy z wagagamizacją poziom acetylocholiny był podobny do poziomu obserwowanego u myszy MS z zapaleniem okrężnicy wywołanym przez DSS. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi ustaleniami, wyniki te potwierdzają pogląd, że przeciwzapalne działanie DMI w tym modelu jest również mediowane przez przywrócenie funkcji parasympathetic w jelitach. Omówienie Wyniki tego badania są zgodne z hipotezami, że upośledzona funkcja parasympatetyczna u myszy z wywołaną rezerpiną depresją powoduje zwiększoną podatność na eksperymentalne zapalenie okrężnicy i że ochronny wpływ DMI jest spowodowany przywróceniem funkcji przywspółczulnej drgawki. Dowody przemawiające za upośledzoną funkcją układu przywspółczulnego jako podstawą wrażliwości RS na zapalenie jelita grubego są oparte na obserwacji ochronnej roli błędnego zapalenia jelita grubego w modelach zwierzęcych (27, 28). U myszy leczonych rezerpiną z zapaleniem okrężnicy poziomy okrężnicy przywspółczulnego neuroprzekaźnika acetylocholiny zmniejszono do poziomu podobnego do obserwowanego u myszy w trybie wagotomii, które nie zostały rezerwowane. Sugeruje to, że znaczna ilość acetylocholiny w okrężnicy jest pochodzenia błędnego. Interpretujemy redukcję acetylocholiny do tego poziomu, aby odzwierciedlić zaburzenia czynności stawu błędnego w następstwie depresji wywołanej przez rezerpinę. Ponadto, interpretujemy zdolność nikotyny do zmniejszania nasilenia zapalenia jelita grubego u myszy leczonych rezerpiną, aby być w zgodzie z podstawową dysfunkcją układu przywspółczulnego. Fakt, że vagotomia nie pogorszyła zapalenia okrężnicy w RM, nie łagodzi tej hipotezy. Pokazaliśmy, że wagotomia per se znacznie zwiększa nasilenie zapalenia okrężnicy DSS, i twierdzimy, że szkodliwy wpływ późniejszego leczenia rezerpiną na zapalenie jelita grubego byłby maskowany przez efekt vagotomii. Uznajemy, że unerwia nerwu błędnego jest ograniczona do proksymalnej okrężnicy. Jednakże możliwe jest, że zmiany zapalne modulowane w unerwiającym wole, proksymalnej okrężnicy powodują zmiany w jelitowym układzie nerwowym w pozostałej części okrężnicy (29), powodując zmniejszenie uwalniania acetylocholiny. Może to wyjaśniać wpływ wotomii na zapalenie jelita grubego obserwowane w tym i innych badaniach (20, 26, 27, 30). Pokazujemy również ten sam profil wyników, wykorzystując model deprywacji macierzyńskiej. W badaniu tym nie wykazano pogorszenia zapalenia okrężnicy w RM / RM z niedoborem makrofagów. Ta obserwacja dostarcza pośredniego dowodu na znaczenie vagus w tych modelach, ponieważ badania z naszej grupy (20) i innych (21, 22, 28, 31) zidentyfikowali makrofagi jako komórkę docelową dla mechanizmu przeciwzapalnego za pośrednictwem vagala. W tym badaniu używamy nikotyny jako parasympatomimetyku w jelitach. Chociaż wiadomo, że nikotyna ma działanie przeciwdepresyjne (32), nie znaleźliśmy dowodów na centralny wpływ nikotyny na zachowanie w naszym badaniu. Nasze wyniki są zgodne z hipotezą, że tricykliczny antydepresyjny DMI łagodzi odpowiedź zapalną w RM poprzez wzmocnienie funkcji przywspółczulnych. Wniosek ten opiera się na następujących obserwacjach: po pierwsze, korzystny wpływ DMI był nieobecny u myszy w trybie wagrojnym z zapaleniem okrężnicy. Po drugie, terapia DMI zwiększała poziom acetylocholiny w okrężnicy w RM, a tego efektu nie obserwowano u myszy w trybie wagotomicznym. Nie byliśmy w stanie określić, czy DMI zapewni ochronę u myszy z niedoborem makrofagów, ponieważ nie zaobserwowano wzrostu nasilenia zapalenia okrężnicy u myszy op / op. Jesteśmy świadomi możliwości, że tricykliczny lek przeciwdepresyjny może mieć bezpośrednie działanie przeciwzapalne (33. 36), ale nie były one widoczne w naszych eksperymentach. DMI nie miało wpływu na żaden parametr stanu zapalnego u myszy leczonych DSS bez depresji. Można sobie wyobrazić, że inne czynniki przyczyniły się do szkodliwego wpływu depresji na zapalenie jelita grubego w naszym badaniu. Zaburzenia przywspółczulne powodują dominujący pobudzenie układu współczulnego i wiadomo, że wzmacnia to zapalenie okrężnicy (37). Ponadto, vagotomia zmienia przemyt limfocytów (38) i liczbę komórek tucznych w jelicie (39) i wpływa na fizjologię jelit (40, 41), a te czynniki mogą przyczyniać się do zmian w nasileniu zapalenia okrężnicy obserwowanego w naszym badaniu. Wyniki tego badania mają znaczenie kliniczne. Po pierwsze, skłaniają do ścisłego rozważenia związku między depresją a aktywnością choroby u pacjentów z IBD
[podobne: danmed oborniki, fluomizin opinie, limitki aflofarm ]