Rozpuszczalny receptor wyzwalający wyrażany na komórkach mieloidalnych i diagnostyce zapalenia płuc

Rozpoznanie i leczenie bakteryjnego zapalenia płuc u pacjentów poddanych mechanicznej wentylacji pozostaje trudnym wyzwaniem. Receptor wyzwalający ulegający ekspresji w komórkach szpikowych (TREM-1) jest członkiem nadrodziny immunoglobulin, a jej ekspresja na fagocytach jest w szczególności regulowana w górę przez produkty mikrobiologiczne. Obecność rozpuszczalnego TREM-1 (sTREM-1) w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego u pacjentów otrzymujących wentylację mechaniczną może być wskaźnikiem zapalenia płuc. Metody
Przeprowadziliśmy prospektywne badanie obejmujące 148 pacjentów poddanych mechanicznej wentylacji, u których podejrzewano zakaźne zapalenie płuc. Do pomiaru sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego zastosowano szybką technikę immunoblot. Dwóch niezależnych uczestników intensywnej terapii, którzy nie byli świadomi wyników testu sTREM-1, ustalili, czy obecne w powietrzu zapalenie płuc i związane z wentylacją zapalenie płuc były obecne czy nieobecne.
Wyniki
Ostateczną diagnozą było zapalenie płuc u 38 pacjentów, zapalenie płuc związane z wentylacją u 46 pacjentów i brak zapalenia płuc u 64 pacjentów. Obecność samego sTREM-1 była dokładniejsza niż jakiekolwiek wyniki kliniczne lub wartości laboratoryjne w rozpoznawaniu bakteryjnego lub grzybiczego zapalenia płuc (współczynnik wiarygodności, 10,38, czułość, 98%, specyficzność, 90%). W wieloczynnikowej analizie regresji logistycznej obecność sTREM-1 była najsilniejszym niezależnym czynnikiem prognostycznym zapalenia płuc (iloraz szans, 41,5).
Wnioski
U pacjentów otrzymujących wentylację mechaniczną szybkie wykrycie sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego może być przydatne w ustalaniu lub wykluczaniu rozpoznania zapalenia płuc bakteryjnego lub grzybiczego.
Wprowadzenie
Rozpoznanie i leczenie zakaźnego zapalenia płuc u pacjentów poddawanych mechanicznej wentylacji pozostaje głównym wyzwaniem dla klinicystów.1,2 Prawdopodobną kliniczną diagnozę zapalenia płuc często podejmuje się, gdy rozwija się nowy naciek radiologiczny u pacjenta z gorączką, leukocytozą i ropnym tchawicą. wydzieliny i kiedy mikroorganizmy są izolowane z dróg oddechowych. Niestety, wiele niezakaźnych procesów może być odpowiedzialnych za gorączkę i nowe nacieki płucne u pacjentów otrzymujących wentylację mechaniczną, a podejście kliniczne prowadzi do przeszacowania częstości występowania zapalenia płuc.3-5 Ponadto, niezależnie od wybranej procedury diagnostyki mikrobiologicznej, 5-9 dalsze przetwarzanie laboratoryjne i opóźnienia trwające od 24 do 48 godzin są wymagane do ostatecznych ilościowych wyników hodowli drobnoustrojów. Tymczasem lekarze często czują się niekomfortowo z powodu rozpoznania i mogą podawać niepotrzebne antybiotyki w oczekiwaniu na wyniki badań laboratoryjnych. Dlatego wiele markerów biologicznych zostało przebadanych w celu ulepszenia procedury diagnostycznej, ale przy niezadowalających wynikach.10-16
Receptor wyzwalający ulegający ekspresji w komórkach szpikowych (TREM-1) jest członkiem nadrodziny immunoglobulin17, której ekspresja na fagocytach jest regulowana w górę poprzez ekspozycję na bakterie i grzyby. TREM-1 pośredniczy w ostrej reakcji zapalnej na produkty mikrobiologiczne.18 Ludzkie tkanki zakażone bakteriami są infiltrowane neutrofilami i monocytami, które wyrażają wysokie poziomy TREM-1.18. Odwrotnie, TREM-1 jest słabo wyrażana w próbkach od pacjentów z niezakaźnymi zaburzeniami zapalnymi. 18 TREM-1 jest również uwalniany przez błonę aktywowanych fagocytów i można go znaleźć w rozpuszczalnej postaci w płynach ustrojowych
[hasła pokrewne: Mimośród, dienogest, Choroba Perthesa ]