Rozpuszczalny receptor wyzwalający wyrażany na komórkach mieloidalnych i diagnostyce zapalenia płuc czesc 4

Czułość tej techniki pozwala wykrywać poziomy tak niskie, jak 2 pg na mililitr w przypadku czynnika martwicy nowotworu . i 3,9 pg na mililitr w przypadku interleukiny-1.. Analiza statystyczna
Wyniki opisowe zmiennych ciągłych wyrażono jako średnie . SD. Poziomy sTREM-1 i cytokiny w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego wyrażono jako średnie . SD. Zmienne zostały ocenione pod kątem powiązania z diagnozą za pomocą testu Pearson .2 dla danych jakościowych i testu U Manna-Whitneya dla danych liczbowych. Grupy porównano z użyciem testu U Manna-Whitneya (lub, w stosownych przypadkach, nieparametrycznego testu Kruskala-Wallisa) dla danych liczbowych i testu Pearson .2 dla danych kategorycznych. Relacje między sTREM-1 a cechami klinicznymi lub biologicznymi oceniano za pomocą testu korelacji Spearmana. Aby ocenić wartość diagnostyczną obecności sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego, zastosowaliśmy wielostopniowy model logistyczno-regresyjny, w którym jako kryterium wejścia do modelu zastosowano wartość P wynoszącą 0,05 lub mniej. Do czynników predykcyjnych zaliczono wyniki badań klinicznych i laboratoryjnych oraz informacje na temat obecności sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego. Charakterystyki charakterystyki pracy odbiornika (ROC) zostały skonstruowane w celu zilustrowania różnych wartości odcięcia sTREM-1, czynnika martwicy nowotworów . i interleukiny-1.. Analiza została zakończona za pomocą oprogramowania Statview (Abacus Concepts), a dwustronna wartość P mniejsza niż 0,05 została uznana za wskazującą na istotność statystyczną.
Charakterystyka pacjentów
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka populacji badawczej. Od lipca 2001 r. Do grudnia 2002 r. Do naszego oddziału przyjęto 1097 pacjentów. Przetestowano wszystkich 148 pacjentów spełniających kryteria włączenia. Charakterystykę całej grupy badanej przedstawiono w tabeli 1. Większość pacjentów miała związany z nią stan, a 39 (26%) miało w przeszłości przewlekłą obturacyjną chorobę płuc. Średni wynik SAPS II wyniósł 52 . 17, a średnia ocena niewydolności na skutek sesyzy wyniosła 7,8 . 3,9. Wskaźnik umieralności na OIT wynoszący 34 procent był zgodny z przewidywanym ryzykiem zgonu w oparciu o wynik SAPS II.21 Rozpoznaniem było pozaszpitalne zapalenie płuc u 38 pacjentów (26 procent), zapalenie płuc związane z wentylacją u 46 pacjentów (31 procent) i brak zapalenia płuc u 64 pacjentów (43 procent). W grupie bez zapalenia płuc rozpoznano: ostry zaostrzenie przewlekłej obturacyjnej choroby płuc u 11 pacjentów, zespół ostrej niewydolności oddechowej pochodzenia pozapłucnego u 29 (sepsa w obrębie jamy brzusznej lub układu moczowo-płciowego w 19, zapalenie trzustki u 6 i inne u 4) , zespół ostrej niewydolności oddechowej pochodzenia płucnego u 2 (ton zbliżający się do i wdychanie dymu w 1), wstrząs kardiogenny u 12 i nieznany u 10.
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka trzech grup pacjentów przy rejestracji. Kliniczna charakterystyka trzech grup nie różniła się istotnie w momencie wejścia (Tabela 1). Pacjenci z pozaszpitalnym zapaleniem płuc byli bardziej skłonni do skierowania na oddział intensywnej terapii z powodu ostrej niewydolności oddechowej niż inne grupy pacjentów (P = 0,002)
[więcej w: suprasorb, Choroba Perthesa, dienogest ]
[więcej w: benfotiamina, chloramfenikol, Upadłość transgraniczna ]
[więcej w: ekspandowany co to znaczy, wena oława, białe grudki w gardle ]