Rozpuszczalny receptor wyzwalający wyrażany na komórkach mieloidalnych i diagnostyce zapalenia płuc ad 7

Jednak empiryczne stosowanie antybiotyków o szerokim spektrum działania u pacjentów bez zakażenia jest potencjalnie szkodliwe, ułatwiając kolonizację i superinfekcję bakteriami wielordzeniowymi 24 i jest skorelowane ze zwiększoną długością hospitalizacji, a zatem zwiększa koszty szpitala.25 Ponadto nadużywanie antybiotyki u tak krytycznie chorych pacjentów opóźniają właściwą diagnozę i możliwe leczenie prawdziwej przyczyny gorączki i nacieków płucnych. Wiele biologicznych markerów zostało przebadanych w celu poprawy szybkości i wydajności procedury diagnostycznej. U pacjentów w stanie krytycznym wyniki pomiarów białka C-reaktywnego w surowicy i prokalcytoniny okazały się rozczarowujące.10,11 Uzyskaliśmy podobne wyniki: nie stwierdzono istotnych różnic w poziomach tych białek u pacjentów z zakażeniem płuc i bez infekcji płucnych.
Kiedy anatomiczne i mechaniczne mechanizmy obronne, które zapobiegają przedostawaniu się drobnoustrojów do pęcherzyków, są przytłoczone, rozwija się złożona reakcja gospodarza. Produkty mikrobiologiczne aktywują makrofagi pęcherzykowe, które miejscowo uwalniają liczne endogenne mediatory. Wśród tych mediatorów, czynnik martwicy nowotworu ., interleukina-1. i inne cytokiny są zwiększone w różnych typach infekcji płucnych12-15, a zatem mają potencjalne implikacje prognostyczne.14,16 Jednak w porozumieniu z innymi badaniami, 14,15 byliśmy niezdolni w celu zidentyfikowania wartości odcięcia dla takich mediatorów, które mogłyby być stosowane do diagnozowania zapalenia płuc.
Podobnie jak inne podobne receptory na powierzchni komórki, TREM-1 ma krótką domenę wewnątrzkomórkową i po związaniu z wciąż niezidentyfikowanym ligandem łączy się z cząsteczką transdukcyjną sygnału o nazwie DAP12 i wyzwala wydzielanie zapalnych cytokin, wzmacniając odpowiedź gospodarza na bakteryjne bodźce. Bouchon i współpracownicy wykazali, że ekspresja TREM-1 jest znacznie podwyższona w obecności bakterii, takich jak Pseudomonas aeruginosa i Staphylococcus aureus lub grzybów, takich jak Aspergillus fumigatus, zarówno w hodowli komórkowej, jak iw płynie z płukania otrzewnej i próbkach tkanek z pacjenci zakażeni tymi mikroorganizmami.18 W przeciwieństwie do tego, TREM-1 nie był podniesiony w próbkach od pacjentów z niezakaźnymi zaburzeniami zapalnymi, takimi jak łuszczyca, co wskazuje na specyficzne zaangażowanie tego receptora tylko w przypadku infekcji.18,26,27 Korzystając z prostej techniki immunoblotu, byliśmy w stanie wykazać, że sTREM-1 jest uwalniany do płynu z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego od pacjentów z zapaleniem płuc i że ten marker ma czułość 98 procent. W uderzającym kontraście sTREM-1 wykryto tylko u 6 z 64 pacjentów bez zapalenia płuc. Poziom sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego nie był skorelowany z żadną inną badaną kliniczną lub biologiczną zmienną i stanowił niezależny czynnik prognostyczny o wysokiej swoistości. W wieloczynnikowej analizie regresji logistycznej obecność sTREM-1 w płukaniu oskrzelowo-pęcherzykowym była najlepszym predyktorem zapalenia płuc.
Potencjalne ograniczenie tego badania może wynikać z kryteriów, które zastosowaliśmy do zdiagnozowania zapalenia płuc, chociaż kryteria te były szeroko stosowane. 5,7,19 Dokumentację mikrobiologiczną infekcji uzyskano we wszystkich przypadkach zapalenia płuc wywołanego przez społeczność i związanego z wentylacją. Gdy uznano, że zapalenie płuc jest nieobecne, ustalono albo nieinfekcyjną alternatywną przyczynę nacieków płucnych, albo zastosowano kryterium pełnego wyzdrowienia z gorączki, nacieków i leukocytozy bez terapii przeciwdrobnoustrojowej. Nie można jednak wykluczyć, że niektórzy pacjenci z prawdziwym zapaleniem płuc związanym z wentylacją byli błędnie zaklasyfikowani jako nie mający zapalenia płuc i odzyskane spontanicznie. Błąd ten mógł sztucznie obniżyć swoistość testu i mógł być odpowiedzialny za niektóre z sześciu fałszywie pozytywnych wyników w grupie bez zapalenia płuc. Ostatecznie żaden z badanych pacjentów nie wykazywał wirusowego zapalenia płuc, a zatem nasze wyniki nie mogą być generalizowane na infekcje wirusowe.
Nasze wyniki pokazują, że szybkie wykrycie sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego może poprawić zdolność klinicystów do różnicowania pacjentów z bakteryjnym lub grzybiczym zapaleniem płuc od osób bez zapalenia płuc. Zdolność ta powinna być szczególnie przydatna u pacjentów, u których diagnoza nie jest klinicznie prosta. Technika immunoblot jest szybka, dokładna i niedroga i może być stosowana do małych partii próbek lub nawet pojedynczych próbek. Zastosowanie tego testu do wykrycia obecności sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego może prowadzić do dokładniejszych diagnoz zapalnych płuc u pacjentów otrzymujących mechaniczną wentylację.
[podobne: oprogramowanie stomatologiczne, amiodaron, ambrisentan ]
[patrz też: promazyna, donepezil, cyprofloksacyna ]
[więcej w: limitki aflofarm, ug zaleszany, igor michajłowski ]