Rozpuszczalny receptor wyzwalający wyrażany na komórkach mieloidalnych i diagnostyce zapalenia płuc ad 6

Charakterystyki działania odbiornika dla różnych poziomów odcięcia rozpuszczalnego receptora wyzwalającego na komórkach mieloidalnych (sTREM-1), czynniku martwicy nowotworów a (TNF-.) i interleukinie-1. (IL-1.) w preparacie Bronchoalveolar-Lavage Fluid w różnicowaniu między obecnością a brakiem zapalenia płuc. Obszary pod krzywymi charakterystycznymi dla odbiornika wynosiły 0,93 (przedział ufności 95%, 0,92 do 0,95) dla wartości odcięcia 5 .g sTREM-1 na mililitr, 0,64 (przedział ufności 95%, 0,62 do 0,69) dla czynnika martwicy nowotworu . i 0,69 (przedział ufności 95%, 0,67 do 0,72) dla interleukiny-1.. Tabela 3. Tabela 3. Wiele analiz logistyczno-regresyjnych czynników stosowanych do różnicowania pacjentów zi bez zapalenia płuc. Zdolność sTREM-1 do różnicowania obecności z powodu braku zapalenia płuc oceniano za pomocą analizy krzywej charakterystyki roboczej odbiornika (Figura 2). Obszar pod krzywą charakterystyki operacyjnej odbiornika, gdy sTREM-1 był stosowany do odróżnienia obecności od braku zapalenia płuc, wynosił 0,93 (przedział ufności 95%, 0,92 do 0,95, P <0,001). Wartość odcięcia sTREM-1 wynosząca 5 pg na mililitr (która reprezentowała próg wykrywalności techniki) miała czułość 98 procent (przedział ufności 95 procent, 95 do 100) i swoistość 90 procent (przedział ufności 95 procent, 84 do 96). W wieloczynnikowej analizie regresji logistycznej ustaliliśmy, że obecność sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego była najsilniejszym niezależnym czynnikiem prognostycznym zapalenia płuc, przy ilorazie szans wynoszącym 41,5 (przedział ufności 95%, 20,9 do 77,6) (tabela 3) . Najlepszym klinicznym wskaźnikiem zapalenia płuc był kliniczny wynik zakażenia płuc powyżej 6 (iloraz szans, 3,0).
Dyskusja
Nasze wyniki są dowodem na wartość i dokładność szybkiego testu na sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego pacjentów otrzymujących mechaniczną wentylację w celu zdiagnozowania bakteryjnego lub grzybiczego zapalenia płuc. Wiele niezakaźnych procesów prowadzi do gorączki i nowych nacieków płucnych u takich pacjentów, co sprawia, że rozpoznanie zapalenia płuc (a zwłaszcza zapalenia płuc związanego z wentylacją) jest bardzo trudne. Ogólnoustrojowe objawy zakażenia, takie jak gorączka, tachykardia i leukocytoza, są niespecyficznymi objawami i mogą być spowodowane przez dowolny stan, który uwalnia cytokiny.
Pugin i in. łączna temperatura ciała, liczba białych krwinek, objętość i wygląd wydzieliny tchawicy, PaO2: FiO2, wyniki badań radiologicznych klatki piersiowej oraz wyniki hodowli aspiratów tchawicy w klinicznym wyniku zakażenia płuc i stwierdzono, że wynik ponad 6 wiązało się z wysokim prawdopodobieństwem zapalenia płuc.19 To stwierdzenie zostało potwierdzone w naszym badaniu, ponieważ kliniczny wynik w zakresie zakażenia płuc wynoszący więcej niż 6 był najlepszym klinicznym wskaźnikiem zapalenia płuc, z ilorazem szans wynoszącym 3,0. Jednak dokładność diagnostyczna tego wyniku pozostaje do potwierdzenia.
Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji klinicznych u pacjentów, u których podejrzewa się zapalenie płuc, głównym problemem przy stosowaniu mikrobiologicznych procedur diagnostycznych wymagających hodowli jest opóźnienie w diagnozie od 24 do 48 godzin. Niepewność często prowadzi do przepisywania niepotrzebnych antybiotyków
[przypisy: ambroksol, agaricus, bromazepam ]
[więcej w: maszyny pakujące, polcortolon, Twardzina ]
[podobne: centrum medyczne bazarowa, esteticmed bydgoszcz, usg agatowa ]