Rozpuszczalny receptor wyzwalający wyrażany na komórkach mieloidalnych i diagnostyce zapalenia płuc ad 5

Zgodnie z oczekiwaniami czas wentylacji mechanicznej i długość pobytu w OIT były najdłużej u pacjentów z zapaleniem płuc związanym z wentylacją (p <0,001 dla obu). Wskaźnik umieralności nie różnił się istotnie pomiędzy trzema grupami. Wynik kliniczny infekcji płucnej wynoszący ponad 6 był częstszy wśród pacjentów z zapaleniem płuc wywołanym przez społeczność lub z wentylacją niż u pacjentów bez zapalenia płuc (p = 0,02) (tabela 2). Temperatura ciała, liczba leukocytów, PaO2: FiO2, poziom białka C-reaktywnego w surowicy i poziom prokalcytoniny nie różniły się pomiędzy trzema grupami (Tabela 2). Gatunek drobnoustrojów urósł do istotnego klinicznie stężenia (ponad 103 jednostek tworzących kolonie na mililitr) w próbkach płynu z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego wszystkich oprócz dwóch pacjentów z zapaleniem płuc nabytym w społeczności, którzy byli zakażeni bakterią Legionella pneumophila, a wszyscy pacjenci z wentylacją związane z zapaleniem płuc (patrz Dodatek Dodatek 2, dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org). sTREM-1, czynnik martwicy nowotworów . i poziomy interleukiny-1.
Ryc. 1. Ryc. 1. Poziomy rozpuszczalnego receptora wyzwalającego wyrażone na komórkach mieloidalnych (sTREM-1) w płynie brodawkowo-pęcherzykowatym od 64 pacjentów bez zapalenia płuc, 38 pacjentów z nabytym przez społeczność zapaleniem płuc i 46 pacjentów z zapaleniem płuc towarzyszącym respiratorowi. Poszczególne wartości są nanoszone, a słupki oznaczają średnie wartości. P <0,001 dla porównania pomiędzy grupą pacjentów bez zapalenia płuc a każdą grupą pacjentów z zapaleniem płuc.
Poziomy sTREM-1 były wyższe w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego u pacjentów z pozaszpitalnym zapaleniem płuc i pacjentów z zapaleniem płuc wywołanym przez respirator niż u pacjentów bez zapalenia płuc (p <0,001 dla obu), ale poziomy nie różniły się istotnie pomiędzy tymi dwoma grupy pacjentów z zapaleniem płuc (ryc. 1). Poziomy czynnika martwicy nowotworu . i interleukiny-1. wykazywały ten sam trend (P <0,001), ale z dużym nakładaniem się wartości. Wśród pacjentów z zapaleniem płuc obserwowano trend (P = 0,07) w kierunku wyższych poziomów sTREM-1 u osób, które zmarły niż u osób, które przeżyły (31,2 . 5,7 vs. 24,9 . 3,0 pg na mililitr). Nie stwierdzono korelacji pomiędzy poziomami sTREM-1 a historią przewlekłej obturacyjnej choroby płuc, ilością komórek zapalnych w płynie płuca oskrzelowo-pęcherzykowym, rodzajem gatunków drobnoustrojów lub dowolnymi innymi cechami klinicznymi i biologicznymi.
Wartość diagnostyczna testu sTREM-1
Następnie określiliśmy, czy obecność sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego może rozróżniać obecność i brak zapalenia płuc. Ponieważ w poniższych analizach nie stwierdzono różnicy między pacjentami z pozaszpitalnym zapaleniem płuc a pacjentami z zapaleniem płuc związanym z wentylacją, przedstawiono dane zbiorcze. Na poziomie 5 pg na mililitr lub więcej, sTREM-1 wykryto w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego z 36 z 38 pacjentów z pozaszpitalnym zapaleniem płuc (czułość, 95%, 2 wyniki fałszywie ujemne), 46 z 46 zapalenia płuc związanego z wentylacją pacjentów (czułość, 100 procent) i 6 z 64 pacjentów bez zapalenia płuc (6 fałszywie dodatnich wyników). Tak więc, wśród całej populacji pacjentów, obecność sTREM-1 w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego była związana ze współczynnikiem prawdopodobieństwa wynoszącym 10,38.
Rysunek 2
[hasła pokrewne: belimumab, cefepim, ambrisentan ]
[przypisy: belimumab, transkrypcje nagrań, citalopram ]
[więcej w: mzo ostrów, luzer, fluomizin opinie ]