Opieka na zakończenie życia dla pacjentów z otępieniem

Schulz i in. (Wydanie 13 listopada) wykonałem usługę zwracając uwagę na znaczne obciążenia doświadczane przez opiekunów pacjentów z otępieniem. Brakuje ich w części Dyskusja w swoim raporcie oraz w artykule Perspektywa autorstwa Prigersona, 2 jednak jakakolwiek wzmianka o tym, w jakim stopniu przedłużające życie terapie u pacjentów z głęboką demencją, takie jak sztuczne karmienie i antybiotyki, mogły przyczynić się do cierpienia. zarówno pacjentów, jak i opiekunów. Fakt, że około 40 procent pacjentów objętych opieką przez uczestników badania zmarło w szpitalu, sugeruje, że przynajmniej pod koniec życia cierpienia pacjentów i obciążenie opiekunów mogły zostać zmniejszone poprzez decyzje o rezygnacji z życia. podtrzymywanie planów leczenia i komfortu. 3 Dla pacjentów z głęboką demencją, domniemanie błądzenia się po stronie życia jest otwarte na pytanie4. W tej sytuacji interwencje przedłużające życie powinny wymagać uzasadnienia, zwłaszcza gdy obciążenia nałożone na pacjent przy takim leczeniu przewyższa korzyści
Franklin G. Miller, Ph.D.
National Institutes of Health, Bethesda, MD 20815
[email protected] gov
5 Referencje1. Schulz R, Mendelsohn AB, Haley WE i in. Opieka na zakończenie życia i skutki żałoby dla opiekunów rodzinnych osób z demencją. N Engl J Med 2003; 349: 1936-1942
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Prigerson HG. Koszty dla społeczeństwa związane z opieką nad rodziną dla pacjentów ze schyłkową chorobą Alzheimera. N Engl J Med 2003; 349: 1891-1892
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Ahronheim JC, Morrison RS, Baskin SA, Morris J, Meier DE. Leczenie umierania w szpitalu intensywnej opieki: zaawansowana otępienie i rak przerzutowy. Arch Intern Med 1996, 156: 2094-2100
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Callahan D. Zmartwiony sen życia: życie ze śmiertelnością. New York: Simon & Schuster, 1993: 199-203.
Google Scholar
5. Gillick MR. Ponowne przemyślenie roli żywienia w zgłębniku u pacjentów z zaawansowaną demencją. N Engl J Med 2000; 342: 206-210
Odpowiedź
Dr Schulz i jego koledzy odpowiadają: Nie dysponujemy bezpośrednimi danymi dotyczącymi stosowania przedłużających życie terapii wśród pacjentów zmarłych w szpitalu w porównaniu z osobami zmarłymi w innym miejscu. Nie znaleźliśmy jednak związku pomiędzy doniesieniami opiekunów o bólu lub uldze pacjentów a miejscem śmierci – wynik sugerujący, że cierpienie było powszechne wśród wszystkich pacjentów, niezależnie od miejsca ich śmierci.
W pełni zgadzamy się, że minimalizowanie cierpienia powinno być traktowane priorytetowo w opiece nad pacjentami z demencją. Jak sugerują dr Miller i inni, pacjentów z demencją rzadko jest włączanych do programów opieki paliatywnej. Tylko trzech pacjentów w naszym badaniu korzystało z usług hospicyjnych.
Składniki komfortowej opieki dla pacjentów z demencją muszą być oparte na wiedzy o źródle cierpienia. U pacjentów z demencją uogólniony lęk i lęk przed nieznanym mogą wywoływać zachowania cierpiące2-4 (np. Krzywdzenie, wzdychanie i niepokój), które u osób w stanie kognitywnym wskazują na ból fizyczny.5 Dopóki nie będziemy w stanie opracować dobrych metod oceny bólu i inne formy cierpienia, najbardziej odpowiedni sposób na złagodzenie cierpienia u pacjentów z demencją pozostanie grą zgadywania.
Richard Schulz, Ph.D.
Debra Weiner, MD
Lynn Martire, Ph.D.
University of Pittsburgh, Pittsburgh, PA 15260