Krążące czynniki angiogenne i ryzyko stanu przedrzucawkowego ad 8

Zbadaliśmy również ryzyko stanu przedrzucawkowego w skrajnych kwartylach w odniesieniu do wszystkich pozostałych kwartyli, jak poniżej. W przypadku próbek pobranych podczas drugiego trymestru lub wczesnej części trzeciego trymestru, najniższy kwartyl PlGF był związany ze zwiększonym ryzykiem przedrzucawkowego wymiotów przedwczesnych (w <37 tygodniu ciąży, iloraz szans dla próbek z tygodni 13 do 20, 7,4; 95-procentowy przedział ufności, 1,8 do 30,2, iloraz szans dla próbek od tygodni 21 do 32, 7,9, przedział ufności 95%, 2,9 do 21,5). Poziom PlGF w najniższym kwartylu nie był jednak znaczącym predyktorem stanu przedrzucawkowego z początkiem (.37 tygodni). Związki pomiędzy poziomem sFlt-1 a stanem przedrzucawkowym obserwowano tylko bliżej początku choroby. Poziom sFlt-1 w najwyższym kwartylu od 21 do 32 tygodnia ciąży (ale nie wcześniej) przewidywał przedwczesny stan przedrzucawkowy (iloraz szans, 5,1; przedział ufności 95%, 2,0 do 13,0) oraz poziom w najwyższym kwartylu od 33 do 41 tygodni (ale nie wcześniej) przewidywano stan przedrzucawkowy w czasie (iloraz szans, 6,0; przedział ufności 95%, 2,9 do 12,5). Te wyniki są zgodne z wynikami przedstawionymi na Figurze 1B, która pokazuje, że podwyższenie poziomu sFlt-1 występuje w dużej mierze w ciągu pięciu tygodni przed wystąpieniem choroby klinicznej. Najniższy kwartyl VEGF nie przewidywał stanu przedrzucawkowego. Dyskusja
Eksperymentalne wytwarzanie fenotypu podobnego do stanu przedrzucawkowego u szczurów z indukcją wysokiego poziomu krążącej sFlt-1 spowodowało możliwość, że ten czynnik antyangiogenny może mieć patogenną rolę w stanie przedrzucawkowym.5 Nasze wyniki sugerują, że stężenia sFlt-1, które były wcześniej zgłaszano, że jest on zwiększony u kobiet z ustalonym stanem przedrzucawkowym, 5,8 zaczyna rosnąć stromo około pięć tygodni przed wystąpieniem klinicznej choroby. Równolegle ze wzrostem poziomu sFlt-1 dochodzi do spadku wolnych poziomów PlGF i wolnego VEGF, co sugeruje, że spadek tych czynników można przypisać częściowo wiązaniu przez sFlt-1. Kobiety z przedrzucawkowym stanem przedrzucawkowym lub stanem przedrzucawkowym i niemowlęciem w wieku małego ciąża charakteryzowały się wyższymi poziomami sFlt-1 i niższymi poziomami PlGF w okresie od 21 do 32 tygodni oraz od 33 do 41 tygodni w porównaniu z pacjentami z początkowym stanem przedrzucawkowym w stanie przedrzucawkowym lub bez małe niemowlę w wieku ciążowym.
Wykazaliśmy również, że istnieje umiarkowany, ale znaczący spadek poziomu PlGF, który zaczyna się na początku drugiego trymestru, u kobiet, u których rozwija się później stan przedrzucawkowy, co jest zgodne z wcześniejszymi obserwacjami. [18,18-21] Wreszcie wykazaliśmy, że kobiety z niskie stężenia PlGF we wczesnym okresie ciąży mają znacznie większe ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego we wczesnym stadium.
W ciąży z normotensją poziomy sFlt-1 są stabilne we wczesnym i środkowym stadium ciąży, a ich stały wzrost zaczyna się od 33 do 36 tygodni. Ten wzrost odpowiada opóźnionemu ciążowemu spadkowi poziomu wolnego PlGF w prawidłowej ciąży, który jest tu zgłaszany i był obserwowany przez innych.11,22 W drugim trymestrze ciąży stężenia PGF są wysokie, a stężenia sFlt-1 niskie, powodując stan proangiogeniczny
[przypisy: Enterolwdrożenia magento, dienogest, bikalutamid ]
[przypisy: magnesy ferrytowe, wbijanie pali, wzorcowanie przyrządów pomiarowych ]
[podobne: kardiomed ursus, danmed oborniki, chlorek tionylu ]